آشنایی با نسل های مختلف سرورهای HP بخش اول

آشنایی با نسل های مختلف سرورهای HP

سرورهاي قابل اطمينان ساخته شده براي امروز و فردا ها:
پويايي،ارتباطات cloud،Big data وگرايش امنيت اطلاعات همگي سطح توقعات را ازهرجهت بالا بردند.ارتباطات(it) امروزه خيلي پرسرعت دارند از شكل مرسوم خود(server-based)به سمت محاسبات و روش هاي امروزي تغيير مسير ميدهند تا افزايش خدمت رساني،كمترشدن هزينه و رشد تجارتي را به همراه داشته باشند.
سرورهاي HPE ProLiant به شما كمك ميكنند تا در زمينه هاي كليدي از تبديل هايIT كه درافزايش چالاكي وانعطاف پذيري ،كاهش هزينه ها،بالا بردن سود و بازده،مديريت ريسك و خطرات و بهبود بخشيدن تجربيات كارمندان و مشتريان و متقاضيان به شما كمك ميكنند،متمرکز شوید.خلاصه اين تبديلات و تحولات شما را صاحب اختيارقرارميدهند تا به رقابت در دوره(عصر) ارتباطات سيال (cloud) بپردازيد.سرور هاي هوشمند HPE ProLiant اين آزادي را به شما ميدهند كه درمورد سرورها تجديد نظر كنيد و شروع به محاسبات و تصميم گيري براي شيوه و روش تجارتي خودتون كنيد. حجم و اندازه آن(تجارت) اهميتي ندارد،اين سرورها تنها براي ياري شما براي افزايش تقاضاي مشتري و كاربرهستند-حتي زماني كه وقت،پول و منابع تكنولوژي به تنگ مي آيند.

تغيير به يك زيرساخت hybrid:
(اين زيرساخت تركيبي از it مرسوم،خصوصي و ارتباط cloud عمومي و مديريت شده است).
اين زيرساخت وجود دارد ويك واقعيت است.درتفكرات واصول اقتصادي پيداكردن تركيب درست ازاين زيرساخت عملي بحراني ازحیث قدرت بخشيدن به اپليكيشن و دستيابي به پيامد و نتايج تجارتي شما،ميباشد.
در ساختار امروزي تجارت،دستيابي به كارايي و حالت عرضه محصولات(اپليكيشن) هاي شما امري ضروري تلقي ميشود.
بهترين محيط براي محصولات،چه سنتي،پويا و چه cloud native (محلي) ،همگي در انحصار شيوه تجارتي شما ميباشد.HPEهر آنچه كه لازم ميباشد براي ميزان كارايي درست،بدرستي تعيين كرده براي انكه شما بتوانيد نتيجه تجاري ايده آل و دلخواهتان را بسازيد.

حفاظت از تشكيلات ديجيتال:
بحث حفاظت هميشه در اولويت بالايي قرار داشته است.بصورت كلي در همه نوع تجارتي بايدخطرات بوجود امده از رشدتوليدي محصولات،مدل هاي جديد مصرف و پيشبرد به cloud،مديريت شوند.HPE،با ارئه دسترسي به تمام مزايا از دنياي هيبريدي و يك
app-centric،اين فرصت را به شما ميدهد تا مستقل از مكان و نوع ديوايس(تشكيلات) خود،از شبكه،اطلاعات تجاري و اثرات آن محافظت نماييد.

در دست داشتن يك سازمان data-driven:
رشد روز افزون تكنولوژي باعث بوجود امدن دنياي ديجيتال شده است.همانطور كه داده ها در هرجا و هرمكان وجود دارند،هم ميتوان ارزش انها را ثبت كنيم و هم منابع جديدي از خطر محسوب ميشوند.براي ورود و پيروزي در رقابت در اين عرصه،بايد تمامي اطلاعات خودتان را صرف نظر از منابع ،به كنترل در آورديد و تعرفه و بينش قانوني پديداوريد تا به پي آمد بهتري در عرصه تجارت دست يابيد.
تشكيل يك workplace كارآمد:
workplace همه جا ميتواند باشد و عرضه آن به مراتب صورت ميگيرد. براي آنكه در رقابت پيروز باشيد،تشكيلات مدرن نياز به پشتيباني دسترسي فراگير،ارتباطات يكپارچه و محصولات در سطح كارايي اعلا دارد كه همگي در جهت جلوگيري از در خطر انداختن امنيت اطلاعات و داده و سرمايه عمل ميكنند.

چرا انتخاب رك HPE ProLiant و سرور هايش؟
در مواجه شدن با رشد تقاضا از تجارت شما،اين تشكيلات تعريف جديدي از اقتصاد را به همراه دارد؛ظرفيت ذخيره سازي ومحاسباتي بيشتر،محاسبات دقيق به همراه انتخاب هاي متنوع و كاهش انرژي مصرفي محاسبات.
با اين تشكيلات،شما ميتوانيد به نتايج تجاري خودهرچه سريعتردست يابيد؛محاسبات سريعتر،حافظه و كارايي سيستم ورودي-خروجي،همراه با افزايش كارايي شبكه اي ،ميزان ذخيره سازي و همچنين ركود كمتر.
اين قابليت در دسته هاي زير موجود ميباشد:
   – HPE ProLiant easy connect
   – HPE ProLiant micro server
   – HPE ProLiant ML
   – HPE ProLiant DL
هر ٤ دسته نام برده شده براي كنترل چندمنظوره كاري طراحي و براي شرايط استفاده بخصوصي بهينه سازي شده اند.

HPE ProLiant easy connect:

نياز به تشكيلات همه وقت و انلاين رو بدون توافقات كيفي،كاهش ميدهد.اين دسته،سرور هاي هييريدي را مديريت ميكنند كه سرويس هاي مديريتي از راه دور پيشنهادي از بهترين اين تشكيلات(HPE) ميباشد كه اعانه انها براي استفاده ١،٣ و يا ٥ ساله بصورت ماهيانه يا ساليانه پرداخت ميشود.

همچنين پشتيباني از طرف واحد عملياتي و متخصصين صورت ميگيرد كه همراه با شبكه هاي تست شده،امنيت،يكپارچگي اطلاعات كار كرده و راه حل مناسب و قابل اطمينان را براي دسترسي به محصولات برپايه سيستم عامل هاي  windows ,Linux و Saa به عمل مي اورد.

HPE ProLiant easy connect2-ادمین پرو

 HPE ProLiant Micro server Gen 8:

نسل ٨ ام از اين دسته كوچك،ارام و داري طراحي منحصربفرد  كه ايده ال است كه جز اولين انتخاب  براي تجارت هاي كوچك ميباشد.به عنوان يك فاكتور ديگر علاوه بر كارايي server-class ميتوان به استفاده اسان از آن اشاره كرد.اين دسته از سرورها به شما كمك ميكنند،هزينه ها را كاهش دهيد در حاليكه ميتوانيد از بازدهي كارخود را هم بهبود بخشيد.از همه مهمتر انكه،براي داشتن يك سرور نيازي به اتاق سرور نداريد.بطور مشترك در طراحي صنعتي از روتر HPE ps110 wireless 11n Vpn  و سوئيچ  ps1810براي يك نتيجه منسجم،يك طرح جالب و زيبا تجاري را عرضه كردند(SMB: تجارتي از حجم كوچك تا متوسط)

از ديگر مزاياي اين دسته ميتوان به موارد زير اشاره كرد:

١)مديريت و سرويس دهي آسان

٢)طراحي كامل با قابليت استفاده در هرمكان

٣)شبكه سازي يكپارچه با جمعي از روتر و سوئيچ هاي HPE

HPE ProLiant Micro server Gen8-ادمین پرو

سرور هاي نسل ٩ HPE ProLiant:

دسته MLارزش تجاري ساده و كارآمد را به همراه دارند.واحد صنعتي اين تشكيلات نوآوري هاي جديدي در سهام اين دسته(نسل٩) انجام داده است كه داراي شيوه هاي جديد مديريتي و ذخيره سازي ،همراه با تنظيمات قابل اطمينان كه راحتي در دسترسي از راه دور و به صرفه كردن انرژي كه كاهش كلي هزينه ها را پي دارد،ميباشد.

از طرفي يكپارچگي و سادگي آن و از طرفي ديگر حمايت هاي(واحد)صنعتي و مديريت مناسب آن باعث بهره وري و عرضه ارزش و سهام تجاري بيشتر،افزايش توليد محصولات it و خدمت رساني شده است.همچنين،سهام بهينه آن شامل اختيارات  مالي،خدمت رساني و كانال ارتباطي بمنظور سرعت بخشيدن به عمليات هاي مربوط در اين زمينه ارتباطات است  تا هرچه بيشتر به نيازهاي تجاري پاسخگو باشد.

اين دسته همچنين داراي مزاياي زير ميباشند:

١)سادگي در استفاده از ابزارها و انجام فرآيند ها كه به ادمين ها در بكارگيري سيستم ها كمك ميكنند.

٢)كارا كردن  ياري رساندن مديران اداري در بهبود بخشيدن به سودمندي كاركنان و كارهايشان.

٣)بالا بردن توان مالي براي بهبود بخشيدن به  كارايي سيستم تجارتي و پيدا كردن و حفظ مشتري

سرور هاي نسل ٩ HPE ProLiant

سرورهاي رك نسل ٩ HPE ProLiant:

اين دسته از سرور ها(DL) بهترين از نوع بهينه بودن،انعطاف پذيري و اطمينان نيباشند.همانطور كه نوآوري ها در صنعت ادامه پيدا ميكنند،اين دسته با ارائه گزينه هاي متنوع،طراحي بي عيبو نقص و همه كاره اش،انرژي مصرفي را بهبود بخشيده و در اخر هزينه تمام شده را كاهش ميدهند.

يكپارچگي،سادگي،مديريت مناسب و حمايتهاي صنعتي از آن باعث بالابردن سطح اطمينان،سرعت،راه حل هاي زيرساختي امن كه خود دليلي بر بهبود بخشيدن به توليد محصولات و خدمت رساني ميباشند،شده است.علاوه بر اين،سهام اين دسته يك كارايي بهينه از زمينه كاري چند منظوره را دارا است كه روند را سرعت ببخشد و در انتها پاسخگوي مناسبي برا نيازهاي جديد تجاري باشد.

از ديگر ويژگي هاي اين دسته ميتوان به موارد زير اشاره كرد:

١)ارائه گزينه هاي انتخابي متنوع براي محاسبات جديد برآوردهاي اقتصادي كه رشد ٢١٪‏ كارايي و كاهش ٦٢٪‏ هزينه را در پي دارند.

٢)سرعت بخشيدن به نرم افزارهاي پايگاه داده اي تا ٤ برابر بوسيله افزايش ٢ برابري سرعت در كارامدي پايگاه داده سيستم ورود و نرم افزارهاي دسته بندي شده SQL.

٣)بهينه كردن سرور ها بمنظور بالا بردن كارايي تجاري با رشد ٤ برابري درزمينه هاي كاري.

سرورهاي رك نسل٩ HPE ProLiant

ادامه دارد…

برای مطالعه بخش دوم اینجا کیلیک کنید

نویسنده: مهندس مجتبی بازرگانی

admin